مراحل ساخت مداد

مراحل جالب ساخت مداد به زبان ساده

مراحل ساخت مداد

مداد در درجه اول از چوب و گرافیت ساخته شده است. گرافیت آسیاب شده، با خاک رس پودری و آب مخلوط می شود تا خمیر غلیظی به دست آید، سپس این خمیر در کوره پخته می شود. نتیجه این کار، تولید یک هسته سربی قوی است که شکستن آن دشوار است و برای نوشتن روی کاغذ بسیار صاف است. برای خرید انواع مدادهای رنگی با کیفیت می توانید به فروشگاه لوازم التحریر در شیراز مراجعه کنید. در ادامه درباره مراحل ساخت مداد بیشتر توضیح می دهیم.

مراحل ساخت مداد

تولید مداد در کارخانه هایی انجام می شود که قادر به کار با مقدار زیادی چوب، گرافیت و خاک رس باشند. این مواد روی خط مونتاژ قرار می گیرند و با کمک ماشین آلاتی مانند اره های مکانیکی، لاک پاش ها و کوره های غول پیکر به مداد تبدیل می شوند. در اینجا مراحل ساخت مداد به طور کامل آمده است:

۱- آماده شدن چوب در کارخانه: معمولا از چوب سرو برای ساخت مداد استفاده می شود. درختانی با 14 سال سن بهترین درخت برای ساخت مداد هستند، زیرا در این سن درختان به اندازه کافی بالغ هستند که بتوان آن ها را قطع کرد. یک درخت می تواند تا 300,000 مداد بسازد. چوب مداد باید آنقدر نرم باشد که تیز شود، نرمی بیش از اندازه ممکن است باعث خم شدن آن شود. برای رسیدن به این هدف، چوب را در کارخانه های چوب بری از قبل به شکل نوارهایی به نام “مدادی” یا “مربع مداد” برش می دهند. سپس هر تخته قبل از ارسال به کارخانه در یک کوره خشک قرار می گیرد. این کار به چوب یک اندازه و رطوبت یکنواخت می دهد و در نهایت مونتاژ مداد را آسان تر می کند.

۲- ایجاد شیار در چوب: هنگامی که کارخانه ها ذخایر چوب را دریافت کردند، آن را برای تولید روی خط مونتاژ قرار می دهند. مرحله اول درمان مربع ها با موم و لکه است. سپس مربع ها از زیر یک چرخ برش غول پیکر عبور می کنند، و شیارهایی را در امتداد لبه ها حک می کنند. این شیارها در نهایت گرافیت را در جای خود نگه می دارند.

۳- شیارها را با چسب پر کنید: شیارها با یک چسب الاستیک مخصوص پر می شوند که به عنوان یک بالشتک برای گرافیت عمل می کند. بدون این چسب، گرافیت پتانسیل شکستن قبل از اتمام مداد را دارد.

۴- گرافیت را بپزید: اکنون زمان ساخت گرافیت است. گرافیت با خاک رس مخلوط شده و کل مخلوط در فر، با دمای حدود 1500 درجه فارنهایت پخته می شود.

۵- یک رول گرافیت بسازید: یک بازوی خودکار، گرافیت را با چسب داخل تخته چوب قرار می‌دهد، آن تخته چوب را برمی‌گرداند و سپس یک تکه چوب دیگر را روی آن قرار می‌دهد.

۶- رول را فشار دهید: یک پیستون مکانیزه، رول را با بیش از 2000 پوند فشار می دهد. نوارهای چوب فشرده می شوند و چسب زمان خشک شدن دارد.

۷- رول را به مداد برش دهید: حدود یک ساعت طول می کشد تا چسب خشک شود. پس از آن، رول ها، برای برش دادن به مداد آماده هستند.  برای شکل دادن به مدادها به شکل شش ضلعی از کاتر چرخشی سریع استفاده می شود.

۸- دوش لاکی: مدادها زیر یک دوش رنگ قرار می گیرند و آن ها را با لاک اسپری می کنند. هر مداد بسته به کیفیت، براقیت و رنگ مورد نظر با 4 تا 10 لایه لاک پوشانده می شود.

۹- چاپ با تصویر یا متن: در بیشتر مدادها یک تصویر یا متن روی آن ها چاپ می‌کنند، خواه «HB» یا «2» باشد که برای درجه بندی گرافیت استفاده می‌شود، نام شرکت سازنده مدادها، یا طرح یا پیام سرگرم کننده دیگری. این سفارشی‌سازی با استفاده از چاپ روی صفحه، حکاکی یا مهر زنی فویل انجام می‌شود.

چاپ متن بر روی مداد

۱۰- بسته بندی: نتیجه نهایی، مدادهای زیبایی که آماده برای تراشیدن است. تمام مدادهای ساخت کارخانه برای حمل بسته بندی می شوند. سپس این مدادها را می‌خرید و از آن‌ها در خانه، مدرسه، محل کار و هر جای دیگری استفاده می‌کنید.

خرید مداد باکیفیت

مردم از تلفن‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها نه تنها برای کشیدن نقاشی، بلکه برای نوشتن یادداشت، شعر، داستان و حتی نوشته‌های مجله استفاده می‌کنند. با این حال، مدادها هنوز در این عصر دیجیتال مفید هستند. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که فروش مداد در آینده سالانه 3 درصد رشد کند. مهم است که به نوشتن چیزها با دست ادامه دهید، زیرا مهارت های حرکتی ما را افزایش می دهند، حافظه ما را بهبود می بخشد و به ما کمک می کنند تا متفکران انتقادی بهتری باشیم. پیشنهاد ما خرید لوازم التحریر در شیراز است که باکیفیت ترین مدادها و لوازم التحریر را ارائه می دهند. با خرید از لوازم التحریر در شیراز بی شک نوشتن بهتری را تجربه خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *