داستان اختراع هر لوازم التحریر چیست

داستان اختراع هر لوازم التحریر چیست؟

مقدمه

 از زمان به وجود آمدن وسایل الکترونیکی نظیر گوشی‌های موبایل، نوت بوک‌ها و تبلت‌های لمسی شاید کمی نقش لوازم تحریر کم رنگ شده است، اما هنوز هم استفاده از آن‌ها بویی از خاطرات دوران مدرسه و سال‌های گذشته را به مشاممان می‌رساند.

هنوز با تهیه و خرید لوازم التحریر در شیراز می‌توانیم، بسیاری خاطرات گذشته را برای خود تداعی کرده و نیازهای خود را از بین این لوازم برطرف کنیم. کتابت یا نوشتن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بشری به حساب می‌آید. برای داشتن یک نوشته خوب، نیاز به لوازم التحریر مخصوص به آن احساس می‌گردد. اگر شما هم همانند دیگر افراد به تاریخچه لوازم التحریر علاقه دارید، نگاهی به این محتوا انداخته و از آن نهایت استفاده را ببرید.

لوازم التحریر چیست؟

لوازم التحریر واژه عربی می‌باشد که از دو کلمه لوازم به علاوه تحریر تشکیل شده است. در زبان پارسی از این واژه تحت عنوان نوشت افزار استفاده می‌شود. لوازم التحریر شامل ابزار و لوازمی است که برای اموراتی مانند نقاشی، نوشتن، طراحی و رسم شکل‌های هندسی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این لوازم سن و جنسیت خاصی را نمی‌طلبد، بلکه در هر سن و سال با توجه به نیازی که دارید می‌توانید آنها را مورد استفاده قراردهید.

تاریخچه لوازم التحریر

خودکار، دفترچه‌های یادداشت، پاک کن، تراش و غیره از جمله کاربردی‌ترین لوازم التحریر در مغازه‌های لوازم التحریر در شیراز به حساب می‌آیند. لوازم التحریرها فقط در این موارد خلاصه نمی‌شوند، بلکه لوازمی که در کارهای هنری، خوشنویسی و مهندسی مورد استفاده هستند، جزو همین دسته می‌باشند.

تاریخچه لوازم التحریر

خریداران لوازم التحریر در شیراز قطعاً با این سوال مواجه می‌شوند که پشت اختراع هر کدام از آنها چه داستانی نهفته است. ولی با ما همراه باشید تا به طور مختصر به بررسی تاریخچه لوازم التحریر بپردازیم.

  • داستان به وجود آمدن مدادها

مدادهایی که با رنگ‌های گوناگون امروزه در مغازه‌های نوشت افزاری در شیراز مشاهده می‌کنید همانند گذشته می‌باشند. در گذشته برای نوشتن از میخ و سنگ‌های متفاوتی استفاده می‌کردند، اما امروزه یکی از پرکاربردترین ادوات نوشتن مدادها می‌باشند. اولین مدادها از جنس سرب بوده‌اند. اما به مرور زمان با به وجود آمدن گرافیت در کشور انگلیس مدادها را از گرافیت تولید کردند و کم کم به شکلی که امروزه استفاده می‌کنید در آمدند.

تاریخچه مداد رنگی

  • تاریخچه اختراع کاغذ

در گذشته برای اینکه یادداشتی داشته باشند و یا اینکه مطلب و قراردادی را تنظیم نمایند، بر روی پوست حیوانات از قبیل بز، گوسفند و غیره یادداشت‌هایی را به یادگار می‌گذاشتند. اما کم کم مصری‌ها با کشف گیاهی به نام پاپیروس توانستند با آنها کاغذهایی برای نوشتن خود تهیه کنند. بدین ترتیب که آنها  اول ساقه‌های پاپیروس را به صورت نوارهای باریکی بریده و در آفتاب خشک کرده و به صورت برگ یا همان پیپر که از پاپیروس برگرفته شده به کار می‌گرفتند. دیگر امروزه در همه فروشگاه‌های  لوازم التحریر در شیراز از انواع کاغذهای سفید یا مخصوص طراحی و مهندسی یافت می‌گردد و کمبودی از این نظر احساس نمی‌شود.

  • داستان به وجود آمدن پاک کن

پاک کن‌ها به شکل‌هایی که امروزه می‌بینید وجود نداشت. در گذشته با به وجود آمدن مداد باید حتماً به فکر ماده یا جسمی می‌بودند که بتواند اشتباه نوشتاری را از بین ببرند. روش آن‌ها این بود از نان‌ها استفاده می‌کردند. از نان‌های مانده و بیاتی که دیگر استفاده‌ای نداشتند، بر روی صفحه می‌کشیدند و اثر مداد را از بین می‌بردند.

تاریخچه ایجاد پاک کن

 با گذشت زمان یک نویسنده انگلیسی به نام ادوارد نایرن، به طور خیلی اتفاقی برای پاک کردن اثر مداد از یک تکه پلاستیک استفاده می‌کند و پس از پاک کردن متوجه شد که این تکه پلاستیک خیلی بهتر از نان‌های بیات به پاک کردن می‌پردازد. بعد از این پاک کن‌ها به شکل امروزی تولید گردیدند. امروزه بسیاری از خریداران لوازم تحریر شیراز پاک کن‌هایی با جنس و رنگ‌های متفاوتی در مغازه‌های نوشت افزاری می‌بینید، که انتخاب را برای آنها دشوار می‌کند.

داستان به وجود آمدن چسب یا برچسب‌ها

اگر امروزه به راحتی کودک دلبندتان در فروشگاه‌های لوازم التحریری شیراز چسب یا برچسب‌هایی با مدل دلخواه خود را انتخاب می‌کند، مدیون تلاش افرادی هستید که توانستند آنها را اختراع کنند. در سالیان بسیار دور آقای سیلور به فکر اختراع چسبی بود که بسیار قوی بوده و به راحتی دو سطح سخت را به هم بچسباند. تلاش‌های بسیاری هم در این زمینه کرده اما ناموفق بوده تا اینکه بالاخره توانست چسبی را اختراع کند که به  راحتی می‌شد، برای چسباندن از آن استفاده کرد. اما این هدف آقای سیلور نبود. بالاخره اختراع چسب توسط اتوان، توانست استارت اختراع و تولید برچسب‌های کاغذی یا برگه‌های یادداشت برچسبی باشد. شاید اختراع متفاوت بوده اما نتیجه کار خروجی، بسیار مطلوب بوده است.

سخن پایانی

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همچنین پیشرفت علم، شکل و شمایل لوازم تحریر هم تغییر پیدا کرد و لوازم تحریری که در شیراز امروز به وفور می‌بینید، همین شکل پیشرفت کرده آنها می‌باشد. این لوازم کسب علم را برای شما راحت‌تر کرده‌اند. لوازم تحریر علاوه بر پیشرفت در جنس و ماده از نظر ظاهری، بسیار جذاب و فانتزی شده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *